Det borde blivit 4-3 till Sverige men slutar istället 3-0 efterom dumma danskar springer in på planen. Men, frågan är om inte den danske back som slår till Markus Rosenberg i magen var knasigast av alla. Nu blir det väl boxning på Köpenhamns gator istället.
Men, tre poäng mot Danmark på bortaplan får kännas mycket bra, rent fotbollsmässigt. Och vi hade slagit in straffen och vunnit ändå. Hurra!
Sen ska vi inte vara för kaxiga och nedlåtande mot de danska arrangörernas slapphet när det gäller publikens frihet att springa in på planen. Minns Brasiliens matcher på Råsunda och Ullevi när det var rena Vasaloppet mot Ronaldhino och hans kamrater.
Men, tragiskt är det. Det danska laget hade gjort en bragd. Hämtat in ett chockartat underläge och hade vittring på seger. Sen brinner det till i skallen. Nötter.
Fotbollsguru
Läs mitt inlägg från 19:49.
Tre-ett, tre fantastiska ett!
Hand upp alla som trodde på tre-ett efter första halvlek. Grymt!
Danmark eller Sverige?
Känslan inför kvällens match är ömsom god ömsom orolig. Slutar nog med oavgjort. Och en pärs.
Dagens bild 1 juni 2007
La Liga lever
Spanska ligan lever in i det sista. Alla tre topplag – Real Madrid, Barcelona och Sevilla – vann i den här omgången. Sevärt är bara förnamnet.
F*cking Pippo
Har alltid haft svårt fär Inzhagi, men får ta av hatten och erkänna att han är en grym avslutare när det gäller. Men Liverpool var roligast att se. Snöpligt, men ändå väntat. Lite som förra årets final. Ingen av årets bästa matcher. Jag minns bäst när Manchester United krossade Roma. Och när Milan krossade United. Och att Arsenal aldrig var nära. Precis som Barcelona.
Nu börjar snart Copa America.
Halvtid
OK, Milan må leda, men Liverpool ser bäst ut så här långt.
Finalen med stort F
Om några minuter är det dags för avspark. Champions League-finalen. En nästan enig värld av fotbollsexperter tror på Milan, som i kraft av enorm rutin och ett fantastiskt mittfält är tungt. Liverpool slår ur underläge, vilket jag tror passar laget bra. Hur det än går är det en seger för den levande fotbollen. Förhoppningsvis.
Min hundring sitter på Liverpool. Och att matchen avgörs på straffar. Igen.
Världsbäst!!!
Oj vad Barcelona var bra ikväll. Passningsspel och målskytte i yttersta världsklass. Och så världens allra bästa Lionel Messi. Stackars Athletico Madrid blev förnedrat.
Sex-noll och ligan kommer leva ända in i sista omgången. Giganterna har vaknat och om Barca fortsätter med det här spelet kan de nog matcha Real Madrids form.