Om det skulle bli så att Real Madrid sparkar Capello, anlitar Svennis som tränare och köper världens bästa Zlatan lovar jag att hålla lite på dem nästa säsong.
Derbyseger
Hammarby vinner kvällens derby mot Djurgården. 2-0. Känns som att Eguren var bäst på plan. Och Sulan förstås.
Dagens bild 18 juni 2007
Dagens bild är publicerad. Hanna kollar blodsockret.
Nu ska det avgöras
Snart avspark i sista spanska ligaomgången. Två klassiska fotbollsspelare gör sin sista match för Real Madrid ikväll. Roberto Carlos och David Beckham. Något säger mig att det på ett eller annat sätt kommer bli avgörande.
Sverigeresan är underbar
Sveriges mest läsvärda tidning – Offside – bifogar med sitt senaste nummer en alldeles underbart nördig och kulturellt livsnödvändig Sverigeresa i fotbollens spår.
Sista matchen för vårsäsongen
I gassande sol spelar Hanna vårsäsongens sista fotbollsmatch på Snättringe Bollplan. Trots mycket kamp och bra spel förlorar Stuvsta med 3-0 mot Skogås. Bilder här.
Dagens bild 9 juni 2007
Dagens bild är publicerad. Fotboll igen.
Jo, det var trist
Okej, det slutar fem-noll. Men det var ändå en aptrist match. Skönt dock att se Zlatan på plan igen.
Oerhört trist match
Jag kan inte bestämma mig för vilket som är tristast:
1. Spelet som står still
X. Den stiffa publiken
2. Åke Ungers pseudo-rapporter från bakom den svenska bänken
Är det inte fantastiskt förresten? När Stockholms lag spelar fotboll svänger det hejdlöst på läktarna. När landslaget spelar är det bara fyra saker som händer (Svääääärje klapp-klapp-klapp, Andra sidan är ni klara – jajamensan fattas bara, Alla vi som älskar Sverige klappar nu – klapp-klapp och vågen). Kan vi inte låta Bajens fans få EU-stödpengar för att leda ett projekt om läktarkultur? Camp Swedens satsningar på bortamatcherna verkar inte påverka publiken på Råsunda.
Kanske borde fotbollsförbundet bussa in färre trötta gubbar från länsförbunden till hemmamatcherna?
Emil och Kalle på topp
Nationaldagen till ära spelar Sverige med Emil i Lönneberga och Kalle Blomqvist på topp. Sverige ska bara vinna ikväll. Borde inte ens bli spännande.