Real Madrid + Zlatan + Svennis?

Om det skulle bli så att Real Madrid sparkar Capello, anlitar Svennis som tränare och köper världens bästa Zlatan lovar jag att hålla lite på dem nästa säsong.

Derbyseger

Hammarby vinner kvällens derby mot Djurgården. 2-0. Känns som att Eguren var bäst på plan. Och Sulan förstås.

Nu ska det avgöras

Snart avspark i sista spanska ligaomgången. Två klassiska fotbollsspelare gör sin sista match för Real Madrid ikväll. Roberto Carlos och David Beckham. Något säger mig att det på ett eller annat sätt kommer bli avgörande.

Jo, det var trist

Okej, det slutar fem-noll. Men det var ändå en aptrist match. Skönt dock att se Zlatan på plan igen.

Oerhört trist match

Jag kan inte bestämma mig för vilket som är tristast:
1. Spelet som står still
X. Den stiffa publiken
2. Åke Ungers pseudo-rapporter från bakom den svenska bänken
Är det inte fantastiskt förresten? När Stockholms lag spelar fotboll svänger det hejdlöst på läktarna. När landslaget spelar är det bara fyra saker som händer (Svääääärje klapp-klapp-klapp, Andra sidan är ni klara – jajamensan fattas bara, Alla vi som älskar Sverige klappar nu – klapp-klapp och vågen). Kan vi inte låta Bajens fans få EU-stödpengar för att leda ett projekt om läktarkultur? Camp Swedens satsningar på bortamatcherna verkar inte påverka publiken på Råsunda.
Kanske borde fotbollsförbundet bussa in färre trötta gubbar från länsförbunden till hemmamatcherna?

Emil och Kalle på topp

Nationaldagen till ära spelar Sverige med Emil i Lönneberga och Kalle Blomqvist på topp. Sverige ska bara vinna ikväll. Borde inte ens bli spännande.